✓ 1-3 Dages levering! - ✓ E-mærket Hjemmeside! - ✓ Gratis Levering over 349kr!

Generelle Handelsbetingelser

Handelsbetingelser 

Generelle oplysninger: 

Fatima.dk
Fatima & Ydale
Enkeltmandsvirksomhed
Wæbersvej 15 (OBS - Vi har ingen fysisk butik, denne adresse er kun til returvarer)
4000 Roskilde

Skovbovængets Alle 1A
4000 Roskilde
Info @ Fatima.dk
Tel: 9390 9794 (Hverdage 11:00 - 16:00)
CVR: 29675120


Betaling

Du kan vælge mellem 2 forskellige betalingsformer:

1. Dankort, Mastercard & Visa Electron

For at undgå tyveri og andre sikkerhedsrisici, foregår kortbetaling via en 3rd party gateway.
Dette gør, at du sikkert og nemt kan betale med kort uden at vi nogensinde får dine oplysninger i hænderne.
Dette er den sikreste og nemmeste måde at betale på.

Vi tager ikke kortgebyr. 

2. Mobile Pay.

Betaling har aldrig været lettere (og sikre) Vi tager selvfølgelig imod Mobile Pay. Dette vælges meget simpelt efter man laver sin ordre. 

Beløbet trækkes først, når varen afsendes. 

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller 2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Forsendelse

Fragt

Vi sender alle vores varer med GLS. Du kan vælge mellem 3 forskellige fragt metoder:

  • Til pakkeboks/Posthus (Dette koster fra 40kr)
  • Direkte til døren med Track and Trace (Koster fra 57kr)

  • Til virksomhed (Dette koster fra 43kr)

Der er gratis fragt til pakkeboks/posthus, hvis man køber for mere end 349kr.

Vi sender til Danmark, samt de fleste lande i Europa. Vi sender også til Færøerne og Grønland.

Ordrer til lande uden for EU vil muligvis blive pålagt told og moms efter landets regler.

Normalt har du varerne i løbet af 1-3 dage (i udlandet 3-6 dage) efter vi har noteret din bestilling. Er du ikke hjemme kan pakken efterfølgende hentes på posthuset.

Bytte

Hvis du bytter til en anden farve eller størrelse betaler du kun returfragten. Ved anden form for bytte tilkommer fragt- og ekspeditionsgebyr som ved en ny bestilling.

Fortrydelsesret

I November og December har vi udvidet returret, så alle ordre købt i November og December kan returneres helt frem til d. 14. Januar! - Så du kan trygt købe julegaven!

Resten af året har du som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til Info@Fatima.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Du kan bestille en pakkelabel, via vores retursystem:

https://retur.pakkelabels.dk/fatima

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Fatima.dk
Wæbersvej 15
4000 Roskilde

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Varen sendes til:

Fatima.dk
Wæbersvej 15
4000 Roskilde

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 

Klageadgang 

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte (indsæt mailadresse for relevant person/enhed i webshoppen). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Enwebshop.dk

Adresse

Postnr. og by

e-mail: xxx@xxx.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)


Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 05.04.2024

 

Left Fortsæt med at handle
Din Ordre

Din indkøbskurv er tom